Articole

Marin Gherman

Cernauti si icoane

Pazesc usa temnitei

in intuneric.

E temnita mea personala.

 

Sunt paznicul si prizonierul acestui oras,

acestui timp nebun,

acestui trup plictisitor,

acestui vers.

 

„Sa nu pronunt cuvinte,

sa tac” –

spun eu-prizonierul.

 

„Sa fiu atent,

poate aud vreun cuvant strain” –

spun eu-paznicul.

 

Eu stau cu pistolul la tampla,

eu stau cu pistolul la brau.

„Daca vine paznicul – ma impusc”,

„daca iese prizonierul – trag in el” –

gandesc pe rand:

eu-prizonierul

si eu-paznicul.

 

E vreme de ploaie,

e vreme de fum…

Icoanele s-au decolorat

in acest oras vechi si nou de tot,

in care de la o vreme

toti oamenii au temnite,

iar sfintii au amutit.

 

 

 

Ultimele noutati
Romania si razboaiele de imagine de Dorin Suciu (5)
10.08.2019
Asertiunile colportate de diversi agenti de influenta pot fi grupate pe categorii si fac parte dintr-un razboi de imagine impotriva Romaniei care trebuia despuiata de ultima bruma de simpatie pe care i-o conferise sangeroasa revolutie din decembrie 1989. Ele urmaresc acreditarea catorva idei:romanii sunt un popor violent si intolerant care comite pogromuri asupra maghiarilor. Stabilirea unei paralele intre epurarea etnica din Bosnia si situatia maghiarimii din Transilvania;„genocidul psihic si cultural” la care este supusa minoritatea maghiara din Transilvania; in Romania are loc o restauratie a dictaturii comuniste; renasterea in Romania a fascismului (sic!) prin organizatia Vatra romaneasca; incercarea de acreditare publica a opiniei ca in Romania exista un „traditional antisemitism romanesc” si transmiterea (prin transfer emotional) a tezei ca „maghiarimea persecutata” din Romania s-ar afla in aceeasi situatie dramatica precum evreimea europeana intre cele doua razboaie mondiale; promovarea in forurile internationale a intoxicarii (lansata in 1991 de Geza Entz, directorul Oficiului pentru Maghiari de peste Granite a guvernului ungar) privind asa-zisa „bomba etnica cu explozie intarziata” a carei dezamorsare poate fi realizata doar prin impartirea Transilvaniei in cantoane, dupa modelul elvetian, sau dupa modelul belgian, prin acordarea de autonomie teritoriala pe criterii etnice ca in Flandra si Valonia; Transilvania, multinationala si multiculturala, poate fi considerata imaginea extrem orientala a democratiei occidentale; Romania este un stat-paria, fara traditie democratica, de cultura ortodoxa, deci in afara ariei culturale a Europei si care refuza „drepturile umane, individuale si colective ale nationalitatii maghiare”.
Citeste mai mult
Vezi toate articolele
Fii prieten pe Facebook